Hi havia una vegada un poble de la costa mediterrània a la província de Castelló, anomenat Orpesa. Les seves gents d’arrels profundes amb respecte i zel a la seva cultura van veure que això estava canviant, alguna cosa aliè a ells els aporta altres tipus de cultures, cultures que caminaven pels seus carrers, compraven en els seus comerços…, en poques paraules compartien els seus territoris i augmentaven les seves necessitats. Entre aquestes necessitats, la d’una Escola.No va ser fàcil el camí que es va haver de recórrer fins a aconseguir terrenys i edifici, però avui podem parlar d’un tot meravellós que es va començar anomenant-se CEIP. Nº 2.Ens situem en el curs 2008/2009, dia 8 de setembre de 2008, s’obre l’escola entre martells, fustes, enderrocs personal obrer…, però els nostres/as professors/as que tenien moltíssimes ganes de començar, tantes com els alumnes, pacten unes zones de treball i esbarjo segures per a tots.L’Escola, passaven els dies, i s’anava carregant de “personalitat”, s’anava convertint en alguna cosa que tota la comunitat educativa anhelava: espai on els seus fills iniciaven o continuaven la seva formació, en espai obert per a tots, on preval el respecte i la consideració sobre el que s’està forjant en aquest petit però gran espai en comú.
El dia 19 de novembre de 2008 es va celebrar la inauguració, ens va visitar el conseller, Alejandro Font de Mora, el nostre alcalde, Rafael Albert, i un gran nombre d’autoritats de diferents àmbits. Va ser un dia preparat amb cura pels alumnes, cartells de benvinguda, classes a l’aire lliure, jocs infantils, música en directe, i després de la cerimònia oficial, obsequiem als participants amb un desdejuni saludable en l’ampli i lluminós menjador del centre.

Si del col·legi en el seu conjunt, ens sentim orgullosos, per fer-ho nostre, calia buscar-li un nom , nom que ens identifiqués en arrels, en manera de vida, formal però proper i així a instàncies de l’AMPA del centre, els alumnes ho van cridar “LA MEDITERRÀNIA”.Tots volíem que el primer any fos especial, per a això els professors i professores van programar moltíssimes activitats a realitzar dins i fora del centre, amb professionals de renom, ens va visitar Alex Alemany, primer pintor que va retratar al Rei com a rei, ensenyant-nos la importància del traç i l’observació. Un altre que ens va visitar, Llorenç Jiménez, cèlebre pels seus programes en Canal 9… i en l’últim trimestre el pintor i escultor Joan Ripollés que va compartir tota una jornada amb nosaltres i ens va obsequiar amb el logo del col·legi, infantil i madur a la vegada que ens identifica.

No vull acabar el primer any de vida del CEIP. “LA MEDITERRÀNIA” sense donar les gràcies als professionals que no estan aquest any entre nosaltres i que en tot moment van posar els seus coneixements, qualitats i habilitats a aconseguir els millors resultats i la seva paciència i mèrit per desenvolupar en els seus començaments el treball en tan limitades condicions.

També vull donar les gràcies a l’AMPA de “LA MEDITERRÀNIA” que, com a representants de tots els pares, ens recolzen en la nostra labor de millorar tot el que està a les nostres mans al mateix temps que ens demostren amb la seva col·laboració, que educar és tasca de TOTS.